Verzenden en Spelregels Nova baby- en kinderkleding:
Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
Het verzenden van bestellingen met een verzendadres in Nederland is gratis vanaf € 75,- anders zijn de verzendkosten € 3,95 per bestelling, ongeacht het aantal artikelen. Je ontvangt een e-mail van Nova baby- en kinderkleding met daarin de Track & Trace code. Hiermee kan je je bestelling volgen in het verzendproces van Postnl. Op deze manier weten wij ook zeker dat je je pakket hebt ontvangen.
Wat zijn de verzendkosten voor het buitenland?
Als het pakket naar een adres buiten Nederland, binnen de EU gestuurd moet worden, dan kost dit, 12,00€ zonder Track & Trace en 19,30€ inclusief Track & Trace, per bestelling ongeacht het aantal artikelen. Uitgezonderd België: verzenden naar België is gratis vanaf € 75,- anders zijn de verzendkosten € 6,25 per bestelling, ongeacht het aantal artikelen. Je ontvangt een e-mail van Nova baby- en kinderkleding met daarin de Track & Trace code, en tekent voor ontvangst, let wel: indien u heeft gekozen voor aangetekend verzenden.
Let op! De Valentijnsactie, ”Gratis Verzenden” (–/–) geldt enkel in het binnenland, Nederland.
*** OP HEMELVAARTSDAG (–/–) IS ER GEEN BEZORGING/VERZENDING MOGELIJK ***
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Je bestelling wordt verzonden zodra wij de betaling hebben ontvangen. Let wel: de verwerking hiervan neemt minstens 1 werkdag in beslag!
Met andere woorden:
Stel dat u op 10 april de bestelling heeft geplaatst, dan wordt op 11 april de betaling verwerkt, de bestelling klaargemaakt voor verzenden, en op 12 april wordt het pakket verzonden. Mits er geen feestdagen en/of zondagen tussen zitten.
Je bestelling wordt verstuurd via Postnl en is veilig en snel. Binnen 1 á 2 werkdagen heb je je bestelling in huis, op het opgegeven bezorgadres, mits er bij de distributie van PostNL geen vertragingen zijn.
Echter, bij deze laatste kunnen we helaas geen invloed op uitoefenen. Met andere woorden: mocht het (brievenbus)pakket later afgeleverd worden, dan kunnen wij
onszelf hier niet aansprakelijk voor houden. Dit geldt ook voor het bezorgtijdstip. Ook hier beschikken we op voorhand niet over de vaste lever/bezorgtijden.
Je ontvangt een e-mail met daarin de Track & Trace gegevens als de bestelling door ons is verstuurd. Het kan zijn dat de levering wegens drukte tot 5 werkdagen kan duren.
Tip van Nova: ”Bestel op tijd om teleurstellingen te voorkomen.”
Aanbieding poging pakket mislukt of gemist:
Was u niet thuis toen de bezorger bij u aan de deur stond? Dan vindt u een kaart in de brievenbus. Daarop staat aangegeven of de verzendservice (postnl) het pakket eventueel bij uw buren hebben kunnen afgeven. Als dat niet het geval is, dan kunt u meestal met behulp van de bezorgcode op de kaart en uw postcode een nieuwe bezorgmogelijkheid kiezen.
Nova baby- en kinderkleding verifieert zekerheidshalve (extra service) vooraf het verzenden het door u opgegeven verzendadres dan wel combinatie postcode huisnummer. Dit gebeurt in de bevestigingsmail van uw bestelling/order en herkent u aan de volgende zin:
Ter verificatie het verzendadres: graag uw bevestiging of deze klopt of indien deze klopt hoeft u niet te reageren.
Het is derhalve van belang dat u al onze bevestigingsmails zorgvuldig leest dan wel controleert. Mocht u niks hebben ontvangen op het door u opgegeven e-mail adres, kijkt u dan
in uw reclame-box/spam-mailbox. Bij geen reactie binnen 24 uur gaan we ervan uit dat de verzendgegevens kloppen, en wordt het pakket alsnog verzonden. U bent tenslotte verantwoordelijk
voor het aanleveren/invullen van de correcte factuur- en verzendgegevens.
Indien blijkt dat naar aanleiding van het bovenstaande het aangeboden pakket toch mislukt, dan kunnen wij onszelf niet aansprakelijk houden voor de extra gemaakte heen/retour-verzendkosten. Meestal wordt het pakket door de verzendservice retour gestuurd naar de afzender. We kunnen het pakket opnieuw verzenden, echter dient u dan de nieuwe verzendkosten opnieuw te betalen. Mochten er onverwachte kosten door de verzendservice in rekening worden gebracht, dan zullen we deze op de koper verhalen.
Bij het annuleren van de bestelling omdat het pakket retour is gekomen bijvoorbeeld door verkeerde adressering zal Nova baby- en kinderkleding enkel en alleen het aankoopbedrag exclusief verzendkosten vergoeden oftewel storneren.
Let wel: bij het annuleren van uw bestelling zal Nova baby- en kinderkleding enkel de eerste gemaakte heen verzendkosten storneren, en dus niet de opnieuw/extra gemaakte heen/retour verzendkosten
Achteraf verrast met portokosten ?
Heb je onterecht een portokaart ontvangen waarmee je portokosten moet betalen ? Bijvoorbeeld in verband met onvoldoende frankering of het brievenbuspakje past niet door de brievenbus of een andere reden die Postnl stelt. Dan verzoeken we je om direct een melding te maken aan: info@novababykleding.nl en deze vooral niet zelf te betalen. Nova baby- en kinderkleding verstuurd immers pakketten die volledig voldoen aan de verzendvoorwaarden van Postnl.
Het komt helaas nog weleens voor dat sommige pakketten anders worden gescand bij het sorteerproces op het distributie-centrum bij Postnl. Zeker tijdens drukke periodes kan dit in enkele gevallen nog gebeuren.
Nadat je bij ons de melding hebt gemaakt zullen we direct contact opnemen met Postnl en jou van terugkoppeling voorzien wat verder te doen. Heb je de portokosten reeds of intussen betaald ? Dan kunnen we helaas niks meer voor je betekenen. Je dient de zaak dan zelf op te lossen met Postnl.
Spelregels Nova baby- en kinderkleding:
Bij uw bestelling is het mogelijk een keuze te maken voor aangetekend verzenden of standaard verzenden.
Nova baby- en kinderkleding is niet aansprakelijk voor het verlies/kwijtraken van een pakket indien u gekozen heeft op de afrekenpagina van uw bestelling voor de optie standaard verzenden. Bij het zoekraken van uw bestelling zullen wij, bij standaard verzenden eenmalig een bedrag van € 7,50,- voor onderzoek in rekening brengen.
Indien tijdens het onderzoek het pakket boven water komt, dan dient de ontvangende partij dit te melden aan Nova baby- en kinderkleding zodat we dit onderzoek kunnen staken. De onderzoekskosten worden niet geretourneerd.
Nova baby- en kinderkleding zal u gedurende het onderzoek op de hoogte houden van de stand van zaken. Aan dit onderzoek kunnen geen rechten dan wel garanties verbonden worden.
Bij aangetekend verzenden zullen we geen onderzoekskosten in rekening brengen. Ook aan dit onderzoek kunnen geen rechten dan wel garanties verbonden worden.
Het onderzoek kan 3 tot 6 weken in beslag nemen, in sommige gevallen kan dit oplopen tot 3 maanden of langer.
Gedurende het onderzoek zal Nova baby- en kinderkleding geen geld storneren. Dit geldt ook indien het artikel niet meer boven water komt. Indien u het pakket alsnog ontvangt en u wenst deze niet meer te accepteren, dient u het pakket ongeopend te retourneren. Pas dan zal Nova baby- en kinderkleding het aankoopbedrag terugboeken.
Wij raden u aan om altijd meerdere adressen van uw buren te controleren of daar het pakket wellicht is afgeleverd. De dienst doende postbodes krijgen namelijk een vergoeding per afgeleverd pakket en zullen deze dus indien mogelijk op een andere adres afleveren. Ook een brievenbuspakket kan elders afgeleverd worden, als bijvoorbeeld uw brievenbus vol is. U kunt ook deze informatie vinden op de pagina van postnl. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.
Start onderzoek:
Indien u wilt dat Nova baby- en kinderkleding onderzoek start bij postnl.nl, dan ontvangt u per e-mail een onderzoeksformulier met het verzoek deze zorgvuldig en naar waarheid in te vullen. Aan de hand van de feiten van het onderzoek zal Nova baby- en kinderkleding beoordelen in hoeverre het zinvol is een onderzoek te starten.
In verband met de privacy zullen er geen gegevens omtrent bestellingen worden verstrekt aan derden.
De spelregels van Nova baby- en kinderkleding, dan wel huidige pagina zijn tevens opgenomen in onze algemene voorwaarden.