Overzicht veelgestelde vragen:
Op deze pagina hebben we een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen. En natuurlijk de antwoorden op die vragen.
1. Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Natuurlijk is dat mogelijk. Je bent van harte welkom om je bestelling op te halen. Tijdens het betaalproces kan je kiezen voor deze mogelijkheid. In je ontvangstbevestiging staat ook vanaf welke dag je je bestelling kunt ophalen. Alvorens vragen we wel het totaalbedrag over te maken.
2. Kan ik kleding laten opmeten zodat ik de juiste maat kan bestellen?
Wij helpen je graag als je afmetingen wilt weten van een specifiek kledingstuk en artikel. Stuur ons gerust een mail: info@novababykleding.nl. Wij streven ernaar binnen 24 uur te reageren en jou van antwoord te voorzien.
3. Het bestelde artikel is toch niet op voorraad, hoe kan dat?
Al onze verkopen worden direct verwerkt en bijgewerkt. Desondanks kan het zijn dat de online voorraad niet klopt.
4. Heb ik recht op verrekening?
Voor artikelen geldt altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling voor het artikel wordt vermeld. Je hebt tenslotte de mogelijkheid gehad artikelen te bestellen, die wellicht nu niet meer beschikbaar zijn in onze voorraad. In de regel is binnen 24 uur na de start van een actie een groot deel van de artikelen en verschillende maten uitverkocht. Wees er dus op tijd bij! Volgens de Nederlandse wet is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. Je bepaalt als consument zelf wanneer je tot aankoop overgaat. Je hebt geen recht op teruggave van het prijsverschil als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn.
5. Wanneer krijg ik een cadeaubon?
Bij een minimale aankoop van € 75,- ontvang je een waardebon van Nova- baby en kinderkleding. Deze ontvang je via de e-mail. Cadeaubon wordt niet ingeruild voor contanten. Voor het ruilen en retourneren van artikelen gekocht met een cadeaubon gelden dezelfde regels als voor het gewone ruilen en retourneren.
6. Hoe lang is een cadeaubon geldig?
Een waardebon is onbeperkt geldig, tenzij anders vermeld, bijvoorbeeld in het kader van een weggeef-actie op facebook. Voer bij de nieuwe bestelling de couponcode/waarde/cadeauboncode in. De korting wordt dan automatisch berekend. Dit kan uiteraard alleen als je van ons een dergelijke bon hebt ontvangen via e-mail.
7. Wat is een uniek exemplaar ?
Nova baby- en kinderkleding verkoopt nieuwe kleding, maar ook kleding uit voorgaande collecties. Ook biedt Nova geregeld echte uitschieters
aan die niet zomaar ergens anders te verkrijgen zijn. Zeldzaam en bijzonder. Hierin onderscheid Nova baby- en kinderkleding zich van de rest!
8. Hoe herken ik een uniek exemplaar/kledingstuk/artikel ?
Indien het een uniek exemplaar, kledingstuk dan wel artikel betreft, wordt deze duidelijk vermeld in de omschrijving bij het desbetreffende artikel.
Artikelen herkenbaar aan de aanduiding Sale dan wel prijsverlaging.
Een actie artikel heeft betrekking op een bepaalde actie zoals: Moederdag, Vaderdag, Valentijnsdag, Pasen, Pinksteren, Promotieactie(s), Facebookactie(s), Sinterklaas, Kerst etc.. Deze zijn te herkennen aan onder andere kortingscodes en te volgen op onze facebookpagina Nova baby- en kinderkleding.
De artikelen: shower caps en haaraccessoires kunnen niet geruild of geretourneerd worden. Deze artikelen worden door Nova baby- en kinderkleding niet geaccepteerd.
Bij een productiefout zal een losse rand, naad of tule ‘netjes’ recht losgeraakt zijn, dus niet met rafels, slierten stof of losse draden eraan. Ook zal een stiknaad een relatief klein stukje los/open zijn en zeker niet meerdere centimeters. Dan is er vrijwel altijd aan de rand/naad getrokken of is het uitgescheurd door beweging tijdens gebruik. Bij melding van de schade zullen wij altijd beoordelen hoe de naden of schade eruit ziet en of er daadwerkelijk sprake is van een productiefout of gebruikersschade. In dat laatste geval is er geen sprake van garantie.
Bij Nova baby- en kinderkleding heb je 14 dagen zichttermijn. Het artikel dient in de originele verpakking en in stevige kartonnen verzenddoos te worden geretourneerd. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kan gebruiken om de bestelling terug te sturen. Het is niet de bedoeling dat het product tijdens deze periode wordt gebruikt. Neem contact op met info@novababykleding.nl voor het zichttermijn retourenformulier. Nova baby- en kinderkleding behoudt zich het recht voor om geretourneerde producten te weigeren of om een gedeelte van het reeds betaalde bedrag in te houden, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt of door schuld van de klant is beschadigd of is bevuild.
Let wel: stuur je alleen een deel van jouw bestelling terug? Dan hoeft Nova baby- en kinderkleding de bezorgkosten niet terug te betalen.