De garantiebepalingen en –voorwaarden bij Nova baby- en kinderkleding
De garantiebepalingen en –voorwaarden zijn gebaseerd op normaal gebruik. Gebruikt u een artikel niet op de normale manier en zorgt dit ervoor dat het product kapot gaat, dan heeft u geen recht op garantie. De garantiebepalingen en –voorwaarden zijn een aanvulling op onze algemene voorwaarden.
De garantiebepalingen en –voorwaarden bij Nova baby- en kinderkleding:
Bij Nova baby- en kinderkleding worden alle bestelde artikelen vooraf het verzenden op kwaliteit en eventuele gebreken gecontroleerd. Toch kan het af en toe voorkomen dat wij iets niet hebben gezien, doordat het bijvoorbeeld op een onopvallende plaats zit of het gebrek zo klein is dat het niet direct opvalt. Het is daarom belangrijk dat u de artikelen direct na ontvangst controleert.
Wanneer er sprake is van een gaatje, naadje los o.i.d. dan dient u dit binnen 2 dagen na ontvangst bij ons te melden. Let wel: het is belangrijk dat u het desbetreffende artikel niet in gebruik neemt of heeft genomen, omdat de schade dan ook kan zijn ontstaan door het gebruiken van het artikel. In dat geval is er sprake van gebruikersschade en deze is uitgezonderd van de garantie.
Procedure melding schade artikel:
Bij melding van de schade zullen wij altijd beoordelen hoe de naden of schade eruit ziet en of er daadwerkelijk sprake is van een productiefout of gebruikersschade. We zullen dan ook vragen om bij deze melding foto’s van de schade als bijlage mee te sturen aan: info@novababykleding.nl. Deze zullen we vervolgens doorsturen naar de afdeling Service en Klachten voor de te volgen stappen, en verder onderzoek.
Kunnen we naar aanleiding van de ingestuurde foto’s de schade niet goed beoordelen, dan zult u het desbetreffende artikel alsnog naar ons moeten opsturen. Let wel: de retourverzendkosten zijn gedurende het onderzoek voor uw rekening en ook als blijkt dat de schade niet op Nova baby- en kinderkleding verhaald kan worden.
Beoordeling productiefout, gebruikersschade en verkeerd, ongewoon/afwijkend gebruik artikel:
Bij een productiefout zal een losse rand, naad of tule ‘netjes’ recht losgeraakt zijn, dus niet met rafels, slierten stof of losse draden eraan. Ook zal een stiknaad een relatief klein stukje los/open zijn en zeker niet meerdere centimeters. Dan is er vrijwel altijd aan de rand/naad getrokken of is het uitgescheurd door beweging tijdens gebruik.
Garantie:
Om aanspraak te kunnen maken op de garantie dient het product normaal gebruikt te worden, zoals redelijkerwijs mag worden verwacht.
Binnen garantie:
Als onze service Afdeling en Klachten constateert dat het defect binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn valt, wordt het artikel kosteloos vervangen of gerepareerd, en de eventuele gemaakte retourverzendkosten gestorneerd.
Buiten garantie:
Valt het defect buiten de garantievoorwaarden en garantietermijn, oftewel is het probleem met het artikel uw eigen schuld dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw (vergelijkbaar) artikel of teruggave van uw geld. De gemaakte retourverzendkosten worden dan ook niet gestorneerd.
In deze laatste bieden wij u de volgende 3 opties aan:
- U gaat akkoord met de vastgestelde prijsopgave voor reparatie. Nadat u heeft betaald, ontvangt u het artikel gerepareerd terug. De nieuwe verzendkosten worden opnieuw in rekening gebracht, voor rekening klant/consument/koper.
- U gaat niet akkoord met de prijsopgave en kiest ervoor om het artikel ongerepareerd terug te ontvangen. In dat geval worden er altijd onderzoekskosten in rekening gebracht. Dat zijn €7,95,- onderzoekskosten. Het artikel wordt teruggestuurd wanneer de betaling is ontvangen. Ook zullen de opnieuw te maken verzendkosten voor rekening klant zijn.
- U gaat niet akkoord met de prijsopgave en u wilt het artikel ook niet terug. In dat geval zullen we de reparatiekosten alsnog in mindering brengen op het aankoopbedrag tot een maximum van €15,- omdat wij het artikel anders niet meer kunnen verkopen.
Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij de geautoriseerde reparateur (dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn), duurt het maximaal 21 werkdagen (mits de onderdelen op voorraad zijn) tot het artikel weer naar u wordt terug gestuurd. Vervangend artikel is niet aan de orde.
Nova baby- en kinderkleding behoudt zich het recht voor om geretourneerde producten te weigeren of om een gedeelte van het reeds betaalde bedrag in te houden, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is gebruikt of door schuld van de klant is beschadigd of is bevuild.
Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we u binnen deze periode over de verdere afhandeling.